Välkommen till Uppsala, välkommen hem

Bollen ligger hos dig, det är du som har ordet
Tystnaden ligger är outhärdlig vid kvällsmatsbordet
Du mottager denna besvikna blick
Som bara skriker ut - stick
Du ger dig av, du har egentligen ingen plan
men du vet att du måste lämna den idylliska stan
Det känns så lätt att bara vända blad
Så när problem hänger på din dörr, behöver du inte längre kuta
För att ingen här vet om ditt förflutna.

/Erik H

Sitter här med förseningen upp i halsen, drömmarnas rike var obrutbart inatt. Rätt skönt ändå, ska ta nästa buss missar inte så värst mycket ändå. Slutar 20 över 12 idag, så skönt ska även övningsköra hem så jag är hemma på ett kick. Kanske ska beställa en tavla idag, har en bekants bekants som är extremt skicklig. Skulle vara så tugnt att ha en tavla på Biggie, Nas, Tupac och Big L. Legendarer. Men ska svepa i mig mitt bittra kaffe, sätta i hörlurarna och göra mig redo för fredagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0