Han dom hookar shitet av, pallar inte ett shit idag

Ingen text här inte eller, nu är det full fokus på Allyawan, en rappare som i mina ögon är något extra ordinärt. I detta senaste släpp (lugnet tar över) är det en mognare Allyawan som publiken får se, men fortfarande med samma klyftiga texter, snygga rimscheman och hårda beats.

Låtlista och mina ord om låtarna:
1. Bomber över stan - Riktigt skönt beat, tycker om den här låten, en av de bästa jag hört ifrån Wan. Texten är riktigt bra, bra delivery. Hooken är det ända jag kan säga som inte är 100%

2. Ljög för mig - VILKEN LÅT! denna kommer spelas i sommar, vilka wibes, så skönt gung. Han flowar så skönt på låten, bra röd tråd i hela låten. Måste även bigga upp proddet på låten! Synd att den är 2:14 bara.

3. Jag ser dom (U.F.O's) - Det här tracket låter mer som gamla Sam, texten är det absolut bästa på denna låten. Punchen -
"tredje riket nazis, battlar med fysik, raketer och annan typ av aerodynamik efter 6 miljoner liv tagna, börja de rasa och samma tyska forskare blev skickade till nasa" är sjukt snygg, riktigt bra!

4. Känna nostalgin feat. Dani M - Detta är låten jag hade högst förväntningar på pågrund utav min förkärlek till STG grabben Dani M, jag tror mina förväntningar var för höga. Och missbedöm inte, låten är sjukt bra. Jag kan tycka låten var ganska tradig, men alla tapes måste väl innehålla ett back in the days track. Men Sam outshinar Dani m på låten tycker jag.

5. Mer än vad du tror - Texten på denna låt är mord! Så sjukt bra bildlig beskriving, alla bars är så träffsäkra och 100 procentiga. "Så all respekt jag kan ge dig räcker inte till" Så relaterbart, så magiskt.

6. Knaset feat. Jaqe - Riktigt laidback låt, kan sätta pengar på att denna låt kommer gå hem hos gräsrullarna. Omöjligt att inte gunga till takten, classic. Och Jaqe! Han steppar sitt upp sitt game hela tiden, en av det mest underskattade i landet.
7. Vacker för mig - Riktigt snygga rim, majestetiskt. Här lyser hans nya stil genom, denna låt är vacker för mig. Hooken är bomben i låten, sjukt bra. Big up till KJ på prodden också!

8. Hon är min vän - Ri-fa har gjort en låt med samma titel och samma sampling i början, jag antar att det är hans variation bara, aldrig att Sam skulle va så cheesy att baita det. Men låten är riktigt skönt, annorlunda på ett riktigt bra sätt. Kan relatera till mycket i texten.

9. Milliam - Galet beat! djup och sentimental text. Helt i min smak. Klockren, behöver inte säga mer.

10. Lugnet tar över - Om jag fått höra den här låten för 2 år sen och hört att det är Allyawan hade jag inte trott det, annorlunda. Men den är förvånatsvärt bra, bra avrundning på tapet. Han beskriver att han har mognat, att det finns mer i livet än raplife.

För att sumera tapet: Man vill inte att det ska ta slut. Varje beat är helt flippat, textförfattandet är på en extrem nivå, där steppar han upp. Allyawan är bland det bästa i dagens läge och det här släppet bevisade det bara mer. Denna kommer snurras ett bra tag i mitt hem, var så säkra. Om ni inte tankat det så måste ni göra det, MÅSTE. Här kommer en länk: http://allyawan.com/2012/03/20/lugnet-e-ute-nu-tanka/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0