Gått genom livet med en övertygelse att jag satt något spår som har haft betydelse

Springa ifrån blåljus, för folk i trakterna gör allt för ett drogrus
Dom flesta kommer ingen vart, sitter fast i sin knarkarkvart
Om du är född här, är du född till underklass, och blazar indika brass,
för att inte känna av att sitt liv är kasst
för många tuggare bankar kall betong som söker efter bidrag,
men slutar i en trappuppgång.
Jag skriver denna sång, för att alla ska förstå, hur det håller på att gå
med alla ny-svenska folk
som hellre sitter med en holk och har ingen ork att gå till arbetsförmedlingen,
för dom inte klarar av förnedringen.
läste om killen utan uppehållstillstånd, som försvann,
förstår inte hur man kan döma någon efter efternamn
Jag är inte längre stolt över mitt hemland.

/Erik H.



Står i skolan, den förlorade sonen Tomas kom precis, efter att ha tryckt på stänga av istället för snooze, helt jävla talanglös. Nu bär det av till engelskan, ska kolla vad vår 80 åriga lärare har att säga. cyaaa peeps!
kanske dags att skaffa sig ett coolt rap namn

Kommentarer
Postat av: hot girl <3

haha vad rolig! Bra att du har humor ;) <3

2010-10-05 @ 17:49:20
Postat av: hot girl <3

rolig video babe ;) <3

2010-10-05 @ 17:56:42
Postat av: Janne d:ä

Ey grabben, om jag var miljonär skulle jag sattsa pengarna på din musikkarriär fan. Vi behöver fler orädda systemkritiker som står upp, mot dom där uppe.



Visst ska vi vara fria att själva välja bana, men det innebär inte att samhället inte har något ansvar att hjälpa dem som kommer välja fel bana.

2010-10-05 @ 22:11:11
Postat av: Erik H

Så sant som det är sagt Jansson!

2010-10-06 @ 08:08:57
URL: http://rhymester.blogg.se/
Postat av: Humle

hahahah xD

2010-10-10 @ 16:39:10
URL: http://grux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0